لباسشویی

لباس‌های ظریف و حساس همانند لباس‌های زیر، لباس‌های خواب، لباس‌های ابریشمی، حریر و ساتن را نمی‌توان با خیال راحت درون ماشین لباسشویی انداخت. چون احتمال اینکه فرم اصلی خود را از دست بدهند، پاره یا شل شوند زیاد است. به همین خاطر اغلب مردم ترجیح می‌دهند لباس‌های حساس خود را با دست و بالطافت و نرمی بشویند.

اما واقعیت این است که تکنولوژی آمده تا زندگی ما را آسان کند و تاکنون هم در این زمینه کم نگذاشته است. پس چه‌بهتر که ما هم از این فناوری‌ها به نحو احسن استفاده کنیم و در وقت خود و مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم. چطور می‌توان این کار را انجام داد؟ با خرید ماشین لباسشویی‌ها که امکانات مدرن و کیفیت عالی دارند. در ادامه برخی از این امکانات را معرفی کرده‌ایم که خوب است در زمان خرید، در کنار برنامه‌های عادی لباسشویی به آن‌ها هم توجه داشته باشید.

ضدعفونی لباس‌های بسیار حساس

یکی از فناوری‌های جذاب در حوزه‌ی بهداشت و تمیزی که شستن لباس‌ها را برای ما آسان می‌کندLingerie Care است. لانژری‌کر از آن امکاناتی است که پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید ماشین لباسشویی به آن توجه کنید. این برنامه دما، شدت و میزان چرخش لباسشویی را طوری تنظیم می‌کند که به لباس‌های ظریف آسیبی وارد نشود. ازآنجاکه بافت و جنس این نوع لباس‌ها بسیار حساس است، دمای زیاد آب یا فشار و روش چرخاندن لباس‌ها در ماشین لباسشویی می‌تواند باعث آسیب دیدن، شل یا پاره شدن لباس‌های ظریف شود؛ اما وقتی در روند شست‌وشوی این نوع لباس‌ها از دما و چرخش پایین استفاده شود، احتمال آسیب دیدن آن‌ها نیز به‌طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

قابلیت Lingerie Care را می‌توان در برخی از مدل‌ها و برندهای لباسشویی، همانند مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی جی‌پلاس دید که باعث می‌شود یک سر و گردن بالاتر از همتاهای دیگر خود قرار بگیرند. دلیلش هم این است که هر برندی تا این اندازه برای سلامت و بهداشت مشتری‌های خود ارزش قائل نیست.

شست‌ و شوی لباس‌های زمستانی بدون آسیب دیدن بافت آن‌ها

شست‌وشوی لباس‌های زمستانی بدون آسیب دیدن بافت آن‌ها هم از دیگر مواردی است که اغلب ما دوست دارید انجام دهیم. وقتی لباس‌های زمستانی مثل کاپشن، کت، ژاکت یا لباس‌های بافت را درون ماشین لباسشویی معمولی بشویم تقریباً باید فاتحه‌ی آن‌ها را بخوانیم. چرا؟ چون دفرمه و شل می‌شوند؛ اما برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی دارای برنامه اختصاصی شستشوی لباس زمستانی هستند که دیگر به تنظیمات دستی ما نیازی ندارند. فقط کافی است یک دکمه را بزنیم تا لباس‌های زمستانی در بهترین و سالم‌ترین حالت شسته شوند.

بنابراین خوب است در زمان خرید به این ویژگی توجه کنید تا در فصل‌های سرد برای دادن این لباس‌ها به خشکشوئی هزینه‌ی اضافی پرداخت نکنید.

ضدعفونی کردن لباس‌ها در لباسشویی

از دیگر امکانات مدرنی که مخصوصاً در این روزهای کرونازده بهتر است به آن توجه کنیم، ضدعفونی کردن لباس‌هاست. اغلب ما مایع سفیدکننده را ماده‌ی اصلی تمیزکاری‌های خود می‌دانیم که برای انواع لباس‌های سفید هم قابل‌استفاده است؛ اما ایراد سفیدکننده این است که نمی‌توان از آن برای ضدعفونی کردن لباس‌های رنگی استفاده کرد. در چنین مواقعی دلمان می‌خواهد تکنیک، ماده یا تکنولوژی مخصوصی برای این منظور در اختیارمان باشد تا خیالمان از تمیزی و پاکیزگی لباس‌هایمان راحت شود.

ق

                   
   

خبر خوب است که برند ایرانی جی‌پلاس قابلیتی به نام OzoneWash را به مدل‌های مختلف ماشین لباسشوئی خود اضافه کرده که دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد. این قابلیت درواقع سیستم ضدعفونی کردن کامل لباس‌ها بدون نیاز به آب و مواد شوینده است. به این صورت که با کمک اکسیژن و جریان برق، تمامی لباس‌ها و پارچه‌ها را ضدعفونی می‌کند. برق و اکسیژن باهم اوزون می‌سازند. اوزون هم به‌راحتی در آب حل می‌شود؛ بنابراین می‌توان در چرخه‌ی شستشو به‌جای مواد ضدعفونی‌کننده از اوزون برای این منظور استفاده کرد.

نکته‌ی مهمش این است که وقتی به‌جای مواد شیمیایی از اوزون در چرخه شست‌وشو استفاده می‌شود، آب و شوینده کمتری مصرف می‌شود، مدت‌زمان چرخه‌ی شست‌وشو کاهش پیدا می‌کند و عمر پارچه و منسوجات نیز بیشتر می‌شود.

قابلیت شست‌وشوی سریع

علاوه بر فناوری‌های بالا، یکی از ویژگی‌های کاربردی در انواع ماشین لباسشویی که جی‌پلاس هم به آن وفادار است، قابلیت شست‌وشوی سریع در کوتاه‌ترین زمان است. مثلاً اینکه بتوان در عرض 15 یا نهایتاً 30 دقیقه لباس‌ها را شست و خشک تحویل گرفت برای بسیاری از افراد شاغل و پرمشغله یک ویژگی عالی به شمار می‌آید. توجه داشته باشید با این قابلیت، کیفیت شست‌وشو کم نمی‌شود و فقط مدت‌زمان آن کاهش پیدا می‌کند؛ اما بازهم برای احتیاط بهتر است از این ویژگی در مواقعی استفاده کنید که لباس‌ها خیلی کثیف نیستند.

فناوری بخارشوی در ماشین‌های لباسشویی

«بخار» به خاطر حرارت بالایی که دارد، یک تمیزکننده‌ی عالی به شمار می‌آید. روش کارش هم به این صورت است که بدون آسیب رساندن به تاروپود پارچه، تمامی ذرات مولکولی خاک و آلودگی را از سطح آن جدا می‌کند و باعث تمیزی لباس‌ها می‌شود. مزیت دیگر بخار این است که می‌تواند بافت مولکولی چربی‌ها را هم متلاشی کند و با کمترین مواد شوینده، باعث پاکیزگی لباس‌ها شود.

درواقع، به لطف فناوری بخارشی در ماشین‌های لباسشویی می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، با کمترین مواد شوینده و به مؤثرترین روش ممکن، لباس‌ها را بشویید. این ویژگی همچنین باعث ضدعفونی شدن لباس‌ها نیز می‌شود. در پایان کار هم تمامی چروک‌های عمیق که طی سیکل شست‌وشو ایجادشده برطرف می‌شود.

کلام آخر

در آخر لازم است یادآوری کنیم در کنار تمامی امکانات و قابلیت‌های مدرن ماشین لباسشویی که در بالا گفتیم، خوب است هنگام خرید به گارانتی دستگاه هم توجه داشته باشید. هر چه مدت‌زمان گارانتی بیشتر باشد، خیال شما راحت‌

دیدگاهتان را بنویسید